Klip w stylu DIY – czy warto?


Reklama dźwignią handlu – ten slogan powtarzają wszyscy, mający do czynienia cokolwiek, co związane jest ze sprzedażą własnych produktów czy usług, jednak ile prawdy jest w tym stwierdzeniu? Czy wydatki firmy na filmy reklamowe Warszawa zwracają się? A może lepiej samemu złapać za kamerę i nagrać krótki klip, zamiast powierzać to zadanie filmowcom?
Wydatki na reklamę powinny być dogłębnie przemyślane i włączone w koszta prowadzenia firmy. Trzeba się przecież w jakiś sposób wypromować, pokazać własne towary i pozyskać klientów. Sposób i metody promocji powinny być adekwatne do profilu kupujących dobra danej spółki.
Wiemy już, że reklama i filmy promocyjne własnych usług są niezbędne, by utrzymać się na rynku pełnym konkurencji, ale czy musi to aż tyle kosztować? Nakręcenie krótkiego filmiku to nie jest wielka filozofia, przecież każdy telefon posiada w obecnych czasach aparat, umożliwiający wytworzenie filmu o przyzwoitej rozdzielczości. Rozdzielczość to jednak nie wszystko. Produkcja filmów to wieloetapowy, żmudny proces, w którym uczestniczy cały sztab osób. Potrzebne są sprzyjające warunki środowiska, odpowiedni plener, światło, scenariusz, aktorzy, kamerzysta, dźwiękowiec. Film trzeba potem poddać postprodukcji, odpowiednio go złożyć, czasem kadr po kadrze.
Jak widać produkcja filmów to nie przelewki, a za kamerą stoi mnóstwo ludzi, dzięki których ciężkiej pracy możemy oglądać cieszące oko lub zabawne klipy reklamowe. Warto więc czasem odłożyć trochę pieniędzy na reklamę, zamiast tracić własny czas i nerwy.